Monday, March 10, 2008

Nasi Goreng - Wieteke Van Dort

No, I'm not reffering to food, it's a song, a very old song in the 30s sang by Wieteke Van Dort and somehow this song has risen into the digital world in the internet. I got this frm my bro and he played it for my 1 month old baby, and he likes it. Well, here is the lyrics and at the bottom you can find the link for streaming the song, enjoy....

WIETEKE VAN DORT GEEF MIJ MAAR NASI GORENG LYRICS

Toen wij repatrieerden uit de gordel van smaragdDat Nederland zo koud was hadden wij toch nooit gedachtMaar 't ergste was 't eten.Nog erger dan op reisAardapp'len, vlees en groenten en suiker op de rijst

refrain:
Geef mij maar nasi goreng met een gebakken eiWat sambal en wat kroepoek en een goed glas bier erbijGeef mij maar nasi goreng met een gebakken eiWat sambal en wat kroepoek en een goed glas bier erbij
Geen lontong, sate babi, en niets smaakt hier pedisGeen trassi, sroendeng, bandeng en geen tahoe petisKwee lapis, onde-onde, geen ketella of ba-paoGeen ketan, geen goela-djawa, daarom ja, ik zeg nou

refrain

Ik ben nou wel gewend, ja aan die boerenkool met worstAan hutspot, pake klapperstuk, aan mellek voor de dorstAan stamppot met andijwie, aan spruitjes, erwtensoepMaar 't lekkerst toch is rijst, ja en daarom steeds ik roep

refrain

And here's the link :
http://profile.imeem.com/YTm129/music/xTARr5Kn/wieteke_van_dort_nasi_goreng/


--------------------------
Sent from my wireless CrackBerry Device

2 comments:

Bijuk said...

omg...ampe lagu makanan pun lo tau? ur gym membership is definitely wasted then :p

A Father said...

itu dari kakak gw loh, bkn gw yg nyari, it came to me